Gran èxit en el IX Congrés Nacional dels Tècnics Municipals – CIM 2025
Barcelona, 19 de desembre de 2025

El passat 11 de desembre es va celebrar a Barcelona, a l’espai CosmoCaixa, el IX Congrés Nacional d’Enginyeria Municipal, que va reunir tècnics municipals, professionals del sector de l’enginyeria i la construcció, així com responsables de l’administració pública.
El congrés es va desenvolupar sota el lema:
“La ciutat que imagines, la construeixes tu”
L’estructura del debat es va articular al voltant de quatre eixos principals:
- Habitatge: Habitar el futur.
- Urbanisme: Regenerar el construït.
- Infraestructures: Infraestructures que cuiden.
- Intel·ligència Artificial: Tecnologia amb propòsit.
La inauguració va ser presidida pel Sr. Xavier Font, president de l’ITeC i degà del Col·legi de l’Enginyeria Tècnica d’Obres Públiques i de l’Enginyeria Civil de Catalunya, que va donar la benvinguda als assistents. Tot seguit, es van adreçar als gairebé 300 congressistes el Sr. David Bote, president de la Federació de Municipis de Catalunya; la Sra. Gemma Badia, presidenta delegada de l’Àrea d’Urbanisme, Habitatge i Regeneració Urbana de la Diputació de Barcelona; i el Sr. Damià Calvet, vicepresident de l’Àrea de Polítiques Urbanístiques i Espais Naturals de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB).
Les ponències, totes elles d’un alt nivell tècnic, van anar a càrrec de 34 conferenciants, que van exposar casos pràctics i experiències desenvolupades en diferents municipis. El congrés es va tancar amb una taula rodona en què experts del món acadèmic van debatre sobre la importància i els reptes de la digitalització en el sector públic.
Aquest congrés ha posat de manifest el paper clau dels tècnics municipals com a gestors que impulsen polítiques de millora, innovació i sostenibilitat. També s’ha constatat el gran potencial professional existent per afrontar els reptes de transformació del territori, amb la mirada posada en el futur i en la millora contínua del servei a la ciutadania.
El congrés va finalitzar amb les conclusions del Sr. Francisco Diéguez, director general de l’ITeC, i amb les intervencions del Sr. Oriol Altisench, enginyer en cap de l’Ajuntament de Barcelona, i del Sr. Víctor Puga, secretari de Territori, Urbanisme i Agenda Urbana de la Generalitat de Catalunya.
La cloenda oficial va anar a càrrec del Molt Honorable Sr. Josep Rull i Andreu, president del Parlament de Catalunya.
Agraïm a les institucions, patrocinadors i empreses col·laboradores que hagin fet possible aquest esdeveniment i l’èxit d’assistència aconseguit. Un congrés que s’ha consolidat com a imprescindible en l’àmbit municipalista.
Finalment, tal com va indicar el Sr. Francisco Diéguez, ja ens posem a treballar en el proper CIM-2026.
Us hi esperem!
Organitzat

Noticias relacionadas
Barcelona, 19 de juny de 2026 Seguim avançant: la digitalització al servei dels col·legiats i col·legiades Continuem transformant els serveis del Col·legi amb una mirada posada en el futur, però sobretot en el dia a [...]
Barcelona, 19 de juny de 2026 Acte de graduació de la promoció 2025 - 2026 de l'Escola de Camins de la UPC, celebrat el 16 de juny de 2026. L'Escola de Camins UPC va celebrar [...]
Barcelona, 12 de juny de 2026 Reutilització d'aigua, la resiliència hidràulica i els reptes del canvi climàtic Ja està disponible el número 59 de la revista AIGUA AMIGA, editada per l'Associació Catalana d’Amics de l’Aigua [...]


